آثار و برکات صلوات در روز جمعه
امام جعفر صادق (علیه السلام) فرمود:
هیچ عملی در روز جمعه
برتر از صلوات بر محمد و آل محمد نیست.
امام جعفر صادق (علیه
السلام) فرمود:
در آخر روز پنج شنبه و شب
جمعه، جمعی از ملائکه از آسمان فرود می آیند که قلم هایی از طلا و لوح هایی از
نقره همراه آنان است و در آخر روز پنج شنبه و شب جمعه و روز جمعه تا وقت غروب،
چیزی به جز صلوات بر پیغمبر و آل آن حضرت نمی نویسند.
امام جعفر صادق (علیه
السلام) فرمود:
هر کس بعد از نماز ظهر
روز جمعه، سه مرتبه بگوید:
«اَللهُمَّ اجعَل
صَلَواتِکَ وَ صَلَواتِ مَلائِکَتِکَ وَ رُسُلِکَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ»
تا جمعه دیگر در امان است.
محمد بن فضیل از امام رضا(ع) روایت کرده است که پیامبر خدا (ص) فرمود:
هرکه روز جمعه، یک صد مرتبه صلوات برمن بفرستد خداوند، شصت حاجت
اورا برآورده سازد، که سی حاجت در دنیا وسی حاجت متعلق به آخرت است
ذکر روز جمعه: اللهم صل علی محمد و آل محمد (و عجل فرجهم)
تلنگر . . .
اگر در دنیا، خودت را مهمان حساب کنی
و حق تعالی را میزبان،
همه غصه ها می روند.
چون هزار غصه به دل میزبان است
که دل مهمان از یکی از آنها خبر ندارد . . .
چرا؟!
خدا همین جاست ، نیازی به سفر نیست !
خدا همان گنجشکی است که صبح برای تو می خواند ،خدا در دستان مردی است که نابینایی رااز خیابان رد می کتد ،
خدا در اتومبیل پسری است که
مادر پیرش را هر هفته برای درمان به بیمارستان می برد ،
خدا در جمله ی " عجب شانسی آوردم"است !!
خدا خیلی وقت است که اسباب کشی کرده و آمده نزدیک من و تو!!
خدا کنار کودکی است که می خواهداز فروشگاه شکلات بدزد !!
خدا کنارساعت کوک شده ی توست، که می گذارد 5 دقیقه بیشتر بخوابی!!
از انسانهای این دنیا فقط خاطراتشان باقی می ماند و یک عکس با روبان مشکی ، از تولدت تا آن روبان مشکی ، چقدر خدا را دیدی ؟!
خدا را 7 بار دور زدی یا زیر باران کنارش قدم زدی ؟
خدا همین جاست ، نه فقط در عربستان!
خدا زبان مادری تو را می فهمد ، نه فقط عربی را !...
ادامه ی مطلبو هم بخونین لطفا!
کلمه ای که نباید به زبان آورده شود!...
سلام دوستان مهربان من
به یه مقاله از NEJM برخوردم با عنوان همین پست، که در اون نویسنده بحث میکنه که یک عده اعتقاد دارند که نباید در شرایط بالینی و نزد بیمار از عبارت "رنج کشیدن(از چیزی مثلا سرگیجه مزمن یا ...) suffering " استفاده کرد...چقدر با این نظر موافق هستید یا نیستید و چه دلایلی برای این استنباطتون دارید؟و فکر میکنید که نتیجه عملی این بحث باید چه باشد؟ ...
لطفا در بحث شرکت کنید تا همگی حکیمانه تر طبابت کنیم.ان شاء الله.
اگه خوندن مقاله کمک میکنه (که حتما میکنه) میتونید با آدرس زیر پیداش کنید:
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMp1309660
نماز جمعه از دیدگاه امام خمینی (ره)
نماز جمعه در راس همه امور است .
نماز جمعه که نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام است ، باید هر چه شکوهمندتر و پر محتواتر اقامه شود .
اجتماعات خود را ، خصوصا در روز جمعه ، هر چه بیشتر فشرده کنید ، و به مراسم و شعایر مذهبی اهمیت دهید .
یکی از برکات این نهضت و انقلاب همین اقامه نماز جمعه هاست .
نمازهای جمعه و جماعت ، را با شکوه بجا بیاورید ، و نمازهای غیر جمعه را هم ،که شیطانها از نماز می ترسند ، از مسجد می ترسند .
این نماز جمعه از بزرگترین عنایات حق تعالی بر جمهوری اسلامی ایران است .
خدای تعالی دوست دارد که در وقت ذکر او ، بنده منقطع به سوی او باشد ، ومتضرع و خالص باشد .
فردا ، جمعه . . .
سیاست آری یاخیر؟؟
بسم الله
طرح یک سوال:دوستانی که پیگیر فرمایشات مقام معظم رهبری هستند و بیانات ایشون رو بعنوان خط مشی خودشون قرار می دهند مطمئنا در صحبتهای اخیر ایشون متوجه نکته خاصی شده اند که چه بسا مثل بنده یک علامت "؟" بزرگ در ذهنشون ایجاد کرده باشه و حتی ممکنه احساس سردرگمی و بلاتکلیفی هم در افراد ایجاد بشه،(البته با کمی جستجو در سایر بیانات حضرت که در مناسبات مختلف ایراد شده میشه به یک جواب نسبی رسید)به همین علت مناسب دونستم که از این فضا استفاده کنیم و با کمک هم این سوال و تناقضی که احتمالا در ذهنمون شکل گرفته رو حل کنیم.برای طرح مساله و در این پست، تنها به دو مورد از فرمایشات معظم له اشاره می کنم و از دوستان عزیز خواهش می کنم که درباره اینکه چطور این دو فرمایش با هم سازگاری دارند و در تضاد با هم نیستند ،نظراتشون رو اعلام کنند.
ü بيانات در ديدار دانش آموزان و دانشجويان به مناسبت «روز ملى مبارزه با استكبار» 12/8/1372
بنده دلم مىخواهد اين جوانان ما شما دانشجويان؛ چه دختر، چه پسر و حتّى دانشآموزان مدارس روى اين ريزترين پديدههاى سياسى دنيا فكر كنيد و تحليل بدهيد. گيرم كه تحليلى هم بدهيد كه خلاف واقع باشد؛ باشد! خدا لعنت كند آن دستهايى را كه تلاش كردهاند و مىكنند كه قشر جوان و دانشگاه ما را غير سياسى كنند. كشورى كه جوانانش سياسى نباشند، اصلاً توى باغ مسائل سياسى نيستند، مسائل سياسى دنيا را نمىفهمند، جريانهاى سياسى دنيا را نمىفهمند و تحليل درست ندارند. مگر چنين كشورى مىتواند بر دوش مردم، حكومت و حركت و مبارزه و جهاد كند؟! بله؛ اگر حكومت استبدادى باشد، مىشود. حكومتهاى مستبد دنيا، صرفهشان به اين است كه مردم سياسى نباشند؛ مردم درك و تحليل و شعور سياسى نداشته باشند. اما حكومتى كه مىخواهد به دست مردم كارهاى بزرگ را انجام دهد؛ نظام را مىخواهد با قدرت بىپايان مردم به سر منزل مقصود برساند و مردم را همه چيز نظام مىداند، مگر مردمش بخصوص جوانان، و بالاخص جوانانِ دانشجويش مىتوانند غير سياسى باشند؟! مگر مىشود؟!
ü بيانات در ديدار اعضای شوراى عالى انقلاب فرهنگى 19/9/1392
من اعتقاد دارم به اين قضيّه؛ نسل جوان در هر جامعه، موتور حركت تحوّلات اجتماعى و تحوّلات سياسى است؛ بخصوص جوان دانشجو؛ طبيعتش اين است. اين حرف ديگرى است؛ اين غير از اين است كه ما دانشگاه را محلّ جَوَلان گرايشهاى سياسىاى كه بعضىشان مخالف با اصل نظامند يا مخالف با جهتگيرىهاى نظامند بكنيم. اين را بايد حتماً مراقبت كنيد و جلوى آن را بگيريد.
پ.ن:تا وقتی که این بحث به نتیجه مطلوب و جواب واضح و روشن نرسه بنده این پست رو ثابت می کنم پس لطفا با کامنتای خودتون به پیشرفت هرچه بهتر بحث کمک کنید.
دعوت یا عدم دعوت؟مسئله این است . . .

منبع : www.seratnews.ir
تاریخ تکرار میشود؟
اون روز تو اخبار شنیدم ،
یه کشیش تو آفریقای جنوبی ، خوردن علف تازه رو بعنوان راهی برای رسیدن به خدا به پیروانش توصیه میکنه .
طرفدارایی که دورش رو گرفته بودند، کم نبودند.
یه لحظه اون صحنه ای که (عذر میخوام) همه مثل احشام تو خوردن علف از هم سبقت میگرفتند رو دیدم، دلم براشون سوخت.
فکر کنم تو عالم خودشون داشتن به عبارت "فاستبقوا الخیرات "عمل میکردند.
حالا به نظرتون تقصیر کیه؟
مقصراون کشیشی هست که از تریبونی که در اختیار داره به نحو احسن، سو استفاده کرده.
تقصیر طرفداراشن که تعقل نکردن در مورد راه های رسیدن به قرب الهی !
تقصیر ما مسلموناست که نتونستیم دین محمد (ص) رو به مردم عالم معرفی کنیم.
پ ن ۱: اسم کشیش فوق الذکر "لسگو دانیل" هست ؛غلط نکنم از فامیلای نزدیک سامری زمان حضرت موسی بوده.
پ ن ۲: تا حالا دقت کردین تاریخ در اکثر مواقع تکرار میشه!
شاید بخاطر همین مسئله هست که انسان رو به تفکر در مورد گذشتگان توصیه میکنند .
خداییش هر وقت ماجرای گوساله سامریو میخوندم با خودم میگفتم؛ عجب اینا آی کیو پایین بودن ! فکر نمیکردم تو 2014 هم از این مدل اتفاقا بیفته.
پ ن۳:نمیدونم چرا یه لحظه این سوال به ذهنم رسید که اگر قرار بر تکرار تاریخ باشه، احتمال داره ماجرای غدیر وحوادث بعد از اون، به نوع دیگری دوباره اتفاق بیفته؟؟؟
سلام و صلوات بر پیامبر خوبی ها
ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد دل رمیده ما را انیس و مونس شد
نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت به غمزه مساله آموز صد مدرس شد
به بوی او دل بیمار عاشقان چو صبا فدای عارض نسرین و چشم نرگس شد
(پیامبر اکرم صلوت الله علیه و اله /اسوه حسنه)
http://bachehayeghalam.ir/wp-content/uploads/2014/01/osveh-hasaneh.gif

قلم نوشت
به پای هم پیر شدیم،
من و خیال تو یا ایها العزیز …
مدیریّت جهادی
مدیریت جهادی رمز موفقیت است

رمز موفقیت های مدیریت شهری، مدیریت جهادی است
حضرت آیت الله خامنه ای، رمز این موفقیت ها را مدیریت جهادی دانستند و تأكید كردند: اگر مدیریت جهادی یا همان كار و تلاش با نیت الهی و مبتنی بر علم و درایت حاكم باشد، مشكلات كشور، در شرایط كنونیِ فشارهای خباثت آمیزِ قدرتهای جهانی و در شرایط دیگر، قابل حل است و كشور حركت رو به جلو را ادامه خواهد داد.
ایشان با اشاره به حضور سلایق و دیدگاههای سیاسی مختلف در شورای اسلامی شهر تهران، خاطرنشان كردند: تا هنگامی كه نیت همه اعضای شورا، خدمت به مردم و كار برای آنها باشد، این دیدگاههای مختلف، در مسیر این هدف والا، تفاوتی نخواهند داشت.
حضرت آیت الله خامنه ای خطاب به اعضای شورای چهارم شهر تهران تأكید كردند: شما تلاش كنید با همت بر كار و خدمت، تجربه خوبی به یادگار بگذارید.
اینکه گفته میشود هنرارزشی و ضدارزشی وجود ندارد ««قطعاً غلط است»»-یکی کردن اینها درست در مقابل خط ام

اینکه گفته میشود هنرارزشی و ضدارزشی وجود ندارد قطعاً غلط است. وی افزود:
من معنی این جمله را نمیفهمم که هنر ارزشی و ضدارزشی وجود ندارد، یعنی سینمایی که مروج شرک و خرافه است با سینمای مروج توحید و عبادت، مساوی است؟ بعضیها اصلا به این چیزها فکر نمیکنند، به دنبال چیزی هستند که برایش کف بزنند، اینها دغدغه حقیقت ندارند، دغدغه ریاست دارند اما انبیا دغدغه حق و باطل داشتند. میگویند هنر به ارزشی و ضدارزشی تقسیم نمیشود و هنرمند ارزشی و غیرارزشی هم نداریم. یا این حرف بیمعناست یا شرک و توحید با هم مساوی هستند.
یکی کردن اینها کاسبی است. طبق فرهنگ قرآن شعرا و هنرمندان دو دستهاند؛ یک دسته اهل اغوا هستند و یک دسته هستند که استثنا میشوند و دنبال ترویج حق و عدل و دفاع از مظلومند.
آیا شعر دعبل و شاعران انقلابی با شعر شاعران درباری و نوکران حکومت مساوی است؟ یکی کردن اینها درست در مقابل خط امام و خط انقلاب و خط انبیا قرار دارد.
وی در عین حال در نقد نگاه قبیلهای گفت: باندی نگاه کردن همیشه اشتباه است، همینطور که شما در این رفت و برگشتهای سیاسی آدمهایی دیدهاید که مثلا یکروز درباره شفای یک مریض از امام رضا فیلم میساختند و یک روز دیگر درباره سکس و فلسفه! به لحاظ قانون اجتماعی خودی و غیرخودی نداریم، همه خودیاند تا وقتی که قانون نقض نشده باشد اما به لحاظ ارزشی باید گفت که خود خداوند آدمها را به ارزشی و غیرارزشی تقسیم کرده است.
رحیمپور در توضیح بیشتر درباره این سوال که آیا هنرمندان و سینماگران را میتوان به حق و باطل تقسیم کرد یا خیر، گفت: یکی از عرصههای تولی و تبری عرصه هنر و فرهنگ است منتها به روش درست. انقلاب هم همینطور بود و دنیا را دو صف کرد. اگر دقت کنیم میبینیم معاویه هم به امام حسن(ع) ایراد میگرفت که اینها جامعه مسلمین را دوتکه کردهاند. رحیمپور در بخش دیگری از سخنانش گفت: قرآن میگوید مردم با هم بودند و انبیا آمدند و دو دستهشان کردند. همه اهل فساد و خرابی بودند و پیامبران آمدند دو دستهشان کنند، به بعضی بشرها توهین کردند اما از اصل بشریت دفاع کردند. تفکر اباحهگر میگوید صورت بشر کافی است اما انبیا میگویند که صیرت بشر مهمتر از صورت او است.
رحیمپور تذکر داد: جریان مکتب هنر اسلامی باید اهل مدارا باشد، به دیگران احترام بگذارد و به تکنیک و صنعت مسلط باشد. این جریان آزاداندیشی دارد، طرفدار آزادی بیان و رقابت سالم است اما از اباحهگری که از تقسیمبندی حق و باطل میگریزد، منافع خودش را مهمتر از حق میداند و محورش همیشه مدافع منافع خودش است، جداست.
رحیمپور در توضیح حساسیت امور فرهنگی گفت: انقلاب اسلامی وظایف مادی داشته و دارد اما یک انقلاب مادی نبوده، اصلا شروعش یک حرکت غیرمادی بوده است. شروع انقلاب، توهین در یک مقاله به امام بود. اولین شهیدش هم یک طلبه در قم و فرزند آقای خزعلی بود، آنهم در عکسالعمل به یک کار ظاهرا فرهنگی.
پیامبر هم بعد از فتح مکه همه را بخشید به جز شاعرانی که شعر مبتذل و توهینآمیز حتی درباره بدن و چهره زنانی که به اسلام پیوسته بودند، میسرودند. پیامبر درباره اینها گفت هر جا هستند آنها را به قتل برسانید ولو اینکه به پرده کعبه آویخته باشند.
با وفا . . .
از همان کودکی بارها شنیده بود که صندلی وفا ندارد.
بیست و دو سالش نمیشد که یک صندلی قسمت او شد.
او حالا دقیقا بیست و هفت سال است که با آن صندلی اخت شده است.
گویا این بار آن قانون همیشگی میخواهد نقض شود
و این صندلی چرخدار تا روز شهادتش با او بماند . . .
بسیج دانشجویی دانشکده پزشکی تبریز